کنترل همسر عصبانی و پرخاشگر با راهکارهایی ساده

کنترل همسر عصبانی و پرخاشگر با راهکارهایی ساده

کنترل همسر عصبانی و پرخاشگر برای فرد چالشی بسیار بزرگ محسوب می شود، به طور کلی تحمل فردی عصبی و پرخاشگر برای افراد تجربه ای بسیار ناخوشایند است، مخصوصا فردی با همسر پرخاشگر زندگی کند، در ادامه درباره راهکارهای موثر کنترل پرخاشگری افراد مقاله را با شما به اشتراک می گذاریم، با ما همراه باشید.

کنترل همسر عصبانی و پرخاشگر

راهکارهای ساده کنترل همسر عصبانی و پرخاشگر

همان طور که اشاره شد با انجام نکاتی ساده می توانیم به پرخاشگری و عصبانیت همسر خود پایان دهید، در ادامه قصد داریم بیشتر درباره این موضوع با شما صحبت کنیم.

تنش ها را کاهش دهید

معمولا فرد عصبی و پرخاشگر به دنبال بهانه ای برای بروز احساسات خشم و عصبانیت خود است، یکی از موثرترین راهکارها این است که عوامل موثر را شناسایی کنید و کاملا آگاهانه در برابر تنش های موجود واکنش نشان دهید.
معمولا افراد پرخاشگر مشخص نمی کنند به دنبال چه هستند و چرا عصبانی می شوند، صرفا قصد دارند احساسات خود را تخلیه کنند.
از این رو تمامی آنچه در این میان می تواند به بروز احساسات خشم و عصبانیت همسرتان منجر شود را شناسایی و سعی کنید فضایی آرام را در خانه حاکم کنید.

سکوت کنید اما قاطعانه برخورد کنید

نکته مهم بعدی این است که در برابر واکنش های احساسی همسرتان هیچ گاه مقابله به مثل نکنید بلکه سکوت اختیار کنید، معمولا افراد خشمگین و عصبی خلاهای درونی بسیاری دارند.
سعی کنید کاملا محترمانه به حرف های آنان گوش دهید تا بدانند شما صدای آنها را می شنوید، اما این رفتار باید کاملا هوشمندانه باشد.
فرد عصبی به دنبال عصبی نمودن دیگران است و نمی تواند کنترل بر واکنش های احساسی خود داشته باشد.
سعی کنید به حرف همسرتان گوش دهید و در مقابل برخوردی قاطع و محکم داشته باشید، این کار باید به دور از تنش بیشتر انجام شود.

موقعیت خود را بپذیرید

در زندگی مشترک صحبت از حداقل دو فرد در شرایط یکسان است، اگر همسرتان از شما بخاطر پیشامدی عصبانی است، سهم خود را بپذیرید و به دنبال جبران اشتباهات خود باشید.
قطعا این کار باعث می شود تا همسرتان خودش را در شرایط مناسب تری قرار دهد و از اینکه شما بخاطر اشتباهاتتان به دنبال جبران هستید، احساس بهتری را تجربه خواهد کرد.
البته این کار نباید در تمامی موقعیت ها انجام شود زیرا ممکن است شما همیشه مقصر جلوه داده شوید، بلکه فقط در شرایطی که مقصر هستید موقعیتتان را قبول کنید.

به روانشناس مراجعه کنید

یکی از راهکارهای موثر این است که حتما به روانشناس مراجعه کنید، روانشناس شرایط فعلی شما را مورد بررسی قرار می دهد.
با توجه به وضعیت فعلی زندگی شما و همسرتان روش هایی کارآمد که باید حتما تحت نظارت یک فرد مشاور یا روانشناس باشد را پیشنهاد می دهد.
یک روانشناس خوب معمولا به دنبال راهی است که موقعیت زندگی با همسر عصبانی و پرخاشگر را به موقعیت بهتر و ایده آلی تبدیل کند.
در نتیجه اگر همسر عصبانی و پرخاشگر شما با روش های ذکر شده تغییری در رفتار و موقعیت زندگیتان به وجود نیاورد، بهترین راه کمک گرفتن از مشاور و روانشناس است.
در آخر امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x