بعد از خیانت مردان چه کارهایی انجام دهیم؟ | 5 راهکار مناسب

بعد از خیانت مردان چه کارهایی انجام دهیم؟

خیانت مردان به کلی زندگی مشترک را تحت الشعاع قرار می دهد، سوالات بسیاری پرسیده می شود که بعد از خیانت مردان چه کارهایی باید انجام دهیم؟ در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت می کنیم.

خیانت مردان

اقدامات بعد از خیانت مردان چیست؟

خیانت را می توان بلای خانمان سوزی دانست که زندگی مشترک را به کلی نابود می کند، با این حال بعضی از معذورات مانند داشتن فرزند یا شرایط زندگی سخت پس از جدایی، بانوان را ترغیب به ادامه زندگی می کند.
در ادامه به بررسی مهم ترین اقدامات برای هضم خیانت می پردازیم.

پذیرش داشته باشید

به این درک برسید که خیانت دیده اید و حق دارید زمانی را برای دوباره پیدا کردن خود صرف کنید، خیانت مردان قطعا آسیب های جدی به روحیه خانم ها و زندگی مشترک می زند.
سعی نکنید خود را فراموش کنید و یا حقیقت را انکار کنید، خیانت به نوعی شما را آزار داده و این کاملا قابل درک است.
پس برای احساسات و عواطف خود ارزش قائل باشید و برای بهبود حال خودتان به این پذیرش برسید که خیانت را تجربه کرده اید.
پس گام بعدی برای بهبودی وضعیت شما چه خواهد بود؟ برای حال روحیتان زمان بگذارید.

نگذارید حرف های دیگر تاثیری بر روی شما بگذارد

زمانی که خیانت مردان عیان می شود، واکنش های بسیاری را از اطرافیان دریافت می کنید، عده ای از سر دلسوزی، عده ای ترحم و… حرف هایی را به میان می آورند.
دومین گامی که باید برای آرامش دلتان و حال روحیتان انجام دهید این است که حرف های دیگران را بدون هیچ توجهی پشت سر بگذارید.
زمانی که زخم خیانت را بر دل دارید بهتر است در سکوت باشید، این به معنای درد و دل کردن نیست، بلکه کسی را انتخاب کنید که حرف های آزار دهنده ای را انتقال ندهد.

تکلیفتان را با خیانت مردان مشخص کنید

معمولا خانم ها بعد از خیانت دچار تردید می شوند، مخصوصا زمانی که پای فرزند در میان باشد، در این بین باید تکلیفتان را با خیانت مردان مشخص کنید.
اگر قصد دارید به زندگیتان پایان دهید یا قصد دارید زندگی را ادامه دهید، باید نکاتی را در نظر داشته باشید.
بهتر است در این زمان به مشاور و روانشناس مراجعه کنید و حتما درباره مشکل پیش آمده با فردی کاردان به صحبت نشسته و راهنمایی بگیرید.
در هر دو موارد برگشت به زندگی یا جدایی بهتر است آگاهانه اقدام کنید.

به همسرتان اجازه صحبت دهید

بهتر است به همسرتان اجازه صحبت دهید، زندگی مشترک پیوندی عمیق است و باید حرف های همسرتان را هم بشنوید.
همچنین باید بدانید قصد وی از انجام خیانت چه بوده و در حال حاضر به دنبال چیست؟ اگر قصد دارد به کار خود ادامه دهد شما باید تکلیف خودتان را با زندگی مشترکتان بدانید.
و یا اگر از رفتارهای خود پشیمان است و تمایل به زندگی دارد باید حتما مواردی را در نظر داشته باشید و برای بهبود رابطه خود و همسرتان با یک مشاور صحبت کنید، سپس اقدامات لازم را انجام دهید.

به طور کلی خیانت مردان تنشی جبران ناپذیر را در زندگی ایجاد می کند، این مسئله را نمی توان نادیده گرفت، بهتر است حتما بدانید به دنبال چه هستید و تصمیم دارید چه کاری کنید؟
روانشناسان و مشاورین خانواده در این حوزه دارای تجارب بسیار بالایی هستند و همواره توصیه می کنیم که درباره خیانت مشورت بگیرید و صحبت کنید.
فکر نکنید می توانید خیانت را نادیده گرفته و یا فرد خاطی را مورد بخشش خود قرار دهید، شاید در مقطعی زمانی این موضوع سربسته حل شود اما خیانت زخمی عمیق است که با هر تنش ممکن است سر باز کند.

در نتیجه همواره توصیه می کنیم به دنبال راهی برای حل قطعی این موضوع باشید و اصلا به دنبال سرپوشی مسئله یا آبرو داری نباشید.
شما خیانت دیده اید این مسئله باید کاملا اصولی و از راه های درست مورد بررسی قرار گرفته تا فرد دچار مشکلات آتی نشود.
در آخر امیدواریم از این مطلب و نکات ذکر شده در آن نهایت استفاده را برده باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x