راه کارهای درمان بیماری افسردگی

افسردگی بیماری خاموشی است که ممکن است تا مدت ها متوجه حضور آن در افراد نشوید. در این مقاله قصد داریم به بیان راه کارهایی برای درمان بیماری افسردگی بپردازیم و درباره آن مفصلا با شما صحبت کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

درمان بیماری افسردگی و روش های کنترل آن چیست؟

حتما این سوال را می پرسید که روش های کنترل و درمان افسردگی چیست؟ چگونه باید افسردگی را درمان کنیم؟ هنگامی که افسرده هستید تصور می کنید که هیچ گاه از این وضعیت خارج نمی شوید. افسردگی به نوعی شما را احاطه کرده و سعی دارد دنیای شما را سیاه کند. احساس پوچی و تنهایی گویی بر شما غالب خواهد شد و هیچ راه گریزی نیست.

اما ما می خواهیم به بیان روش هایی برای درمان افسردگی بپردازیم و از تکنیک هایی یاد کنیم که بر درمان افسردگی موثر واقع خواهند شد. شاید تصور کنید قصد داریم شما را با راه حل های زودگذر آشنا کنیم. اما ابدا اینگونه نیست، ایستادگی در برابر بیماری افسردگی و سعی در کنترل آن می تواند حال روحی و جسمی شما را بهبود بخشد. بسیاری از بیماری های جسمی نیز به سبب وجود مشکلات روحی ایجاد می شوند. در نتیجه شما با بهبود وضعیت روحیتان، به درمان وضعیت جسمی خود نیز پرداخته اید.

افسردگی را بشناسید

اولین گام برای درمان افسردگی شناخت بیماری است. در زمان های گوناگونی ممکن است احساس خستگی یا افسردگی کنید. اما انواع افسردگی زیاد است. احساس افسردگی توام با احساس پوچی و یاس و ناامیدی در مدت زمان طولانی گفته می شود. در نتیجه اگر احساس می کنید به افسردگی دچار شدید، احساسات خود را تحت کنترل داشته باشید. در مقاله علائم افسردگی مفصلا درباره این موضوع و نشانه های افسردگی صحبت کردیم و مهم ترین علائم افسردگی را برای شما گردآوری و در اختیار شما قرار دادیم.

بهبود سبک زندگی و درمان بیماری افسردگی

شاید در ابتدا فکر کنید برای درمان افسردگی باید شروع به درمان های دارویی کرده و موارد اینچنینی را آغاز کنید. اما شما با تغییرات کوچک در سبک زندگی خود می توانید به درمان بیماری افسردگی کمک کرده و سریعا وضعیت خود را رو به بهبودی ببرید. برای مثال در روز 20 دقیقه زمان را برای پیاده روی اختصاص دهید و یا سعی کنید روزانه حداقل 10 دقیقه مدیتیشن کنید، به آهنگ های ملایم و آرام بخش گوش دهید. با کودکان بازی کرده و به هر شکلی خود را سرگرم کنید تا از افکار منفی خود فاصله بگیرید.

حداقل یک مورد از موارد بالا را در برنامه روزانه خود بگنجانید و سعی کنید برای انجام آن روزانه به خود متعهد شوید. خواهید دید که افسردگی دیگر توان مقابله با احساسات مثبت شما را ندارد و کم کم از شما فاصله خواهد گرفت. برخلاف تصور بسیاری از مردم افسردگی غول بی شاخ و دمی نیست که نتوانید با آن مبارزه کنید، بلکه تنها احساساتی که به سبب جریان فعلی زندگی شما ورود کرده است.

با اعمال تغییرات مثبت و سازنده در زندگی و تکرار و تداوم آنها، افسردگی بدون نیاز به دارو درمانی تنها توسط خودتان درمان خواهد شد.

 

درمان افسردگی

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x