علائم افسردگی در زنان | 6 علائم مهم

علائم افسردگی در زنان | 6 علائم مهم

افسردگی در زنان یکی از بیماری ها شایعی است که در هر دوره ای از زندگی ممکن است تجربه شود، در ادامه به بیان علائم افسردگی در زنان می پردازیم و درباره آن با شما عزیزان صحبت می کنیم.

 

علائم افسردگی در زنان

 

علائم افسردگی در زنان چیست؟

افسردگی در خانم ها علائم بسیاری دارد، برای تشخیص افسردگی باید با علائم آن آشنایی داشته باشید، و یا حتما به مشاور و روانشناس مراجعه کنید، در این مطلب مهم ترین علائم افسردگی در زنان را بیان می کنیم.
زمانی که صحبت از بیماری مانند افسردگی می شود، افراد تصور می کنند احساس غم و ناراحتی به معنای بروز افسردگی است، در حالی که بیماری افسردگی شامل علائم بسیار زیادی است و تنها با داشتن احساس ناراحتی مبتلا به افسردگی نخواهید بود.
در ادامه به مهم ترین علائم افسردگی می پردازیم و درباره آن اطلاعاتی را با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم.

 

تغییر در اشتها

یکی از مهم ترین علائم افسردگی در زنان، تغییراتی است که در اشتها رخ می دهد، این تغییرات ممکن است به شکل پرخوری عصبی یا از دست دادن اشتها خود را نشان دهد، بعضی از افراد تصور می کنند منظور از تغییرات اشتها تنها شامل بی اشتهایی می شود و پرخوری را نشانه ای از افسردگی نمی دانند.
در حالی که واقعیت دقیقا برعکس این مسئله را صدق می کند، پرخوری عصبی نیز یکی از مهم ترین نشانه های افسردگی در خانم هاست، اگر به تازگی دچار تغییرات اشتها شده اید بهتر است دیگر علائم افسردگی را نیز در خود چک کنید.

اضطراب شدید

یکی دیگر از نشانه های افسردگی در خانم ها، تجربه استرس و اضطراب شدید است، به طور کلی در هر دوره ای از زندگی ممکن است فرد به دلایل گوناگونی دچار استرس و اضطراب شود، این مسئله کاملا طبیعی است و نشانه ای از افسردگی نیست.
اما ممکن است تجربه استرس و اضطراب در طولانی مدت داشته باشید، در این حالت ممکن است فرد دچار افسردگی شده و این علائم مهم حاکی از تجربه افسردگی در زنان خواهد بود، به همین علت باید بازه تجربه استرس و اضطراب خود را بدانید و بر آن توجه داشته باشید.
استرس و اضطراب ممکن است روزها ادامه داشته باشد و این روند نه تنها کاهش پیدا نخواهد کرد بلکه روز به روز بر شدت آن افزوده خواهد شد، در صورت داشتن چنین علائمی حتما با روانشناس و مشاور مشورت داشته باشید.

 

افکار خودزنی یا خودکشی

یکی دیگر از نشانه های مهم افسردگی در زنان، افکار خودزنی یا خودکشی است، البته چنین افکاری ممکن است برای هر کسی با توجه به شرایط زندگی پیش بیاید، اما آنچه باید به آن تاکید شود، تاکید بسیار بر خودزنی یا خودکشی و داشتن دیگر علائم افسردگی است.
زمانی که فردی تصمیم به خودکشی یا خودزنی می گیرد افسردگی شدید را تجربه می کند، کمتر کسی است که متوجه این موضوع نباشد، اما نباید بگذارید فرد خودکشی کرده و سپس متوجه این موضوع شوید.
افراد افسرده را می توان قبل از رسیدن به این نقطه و از حرف هایشان تشخیص داد تا از بروز مشکلات جدی تر مانند خودکشی پیشگیری کرد.

از دست دادن علاقه به روابط جنسی

یکی دیگر از علائم افسردگی در زنان، از دست دادن علاقه به روابط جنسی است، بسیاری از افراد شاید این را ندانند اما کاهش میل جنسی یکی از نشانه های افسردگی شدید است.
در خانم ها ممکن است میل جنسی به دلایل بیشماری کاهش پیدا کند، با این حال احساس عدم تمایل به روابط جنسی در طولانی مدت یکی از مهم ترین نشانه های افسردگی در بانوان است و باید حتما بررسی شود تا از شدت گرفتن بیماری جلوگیری شود.

 

اختلال در خواب

یکی دیگر از مهم ترین نشانه های افسردگی، اختلال در خواب است، بی خوابی یا خواب بیش از حد حاکی از افسردگی است، برخی بر این تصورند که بیخوابی به معنای مشکلات روحی و افسردگی است اما خواب بیش از حد نیز یکی از مهم ترین نشانه هایی است که فرد دچار بیماری افسردگی است.
این مسئله زمانی مطرح می شود که فرد خواب شبانه خود را از دست می دهد و یا زمانی بسیار بیش تر از خواب طبیعی را به استراحت و خواب اختصاص می دهد و باز هم احساس خستگی خواهد کرد.

 

احساس غم و اندوه

کمتر کسی است که نداند، احساس غم و اندوه یکی از مهم ترین علائم افسردگی در زنان و حتی مردان است، بیماری افسردگی معمولا با احساس غم بیش از حد خود را نشان می دهد به همین علت است که زمانی فردی دچار افسردگی است از احساسات و عواطف آن می توان پی به افسردگی وی برد.
بیماری افسردگی اگر درمان نشود ممکن است شدت گرفته و مشکلات بسیاری را برای فرد و اطرافیان وی ایجاد کند، اگر با بیماری افسردگی دست و پنجه نرم می کنید و یا فردی از خانواده شما درگیر بیماری افسردگی است، بهتر است هر چه سریعتر برای درمان اقدام کنید.

ما در این راه همراه شما عزیزان هستیم، جهت دریافت نوبت و تعیین وقت مشاوره همین حالا اقدام کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x