طلاق عاطفی چیست؟ | نشانه های طلاق عاطفی

طلاق عاطفی چیست؟ | نشانه های طلاق عاطفی

حتما زوج های بسیاری را دیده اید با اینکه زیر یک سقف زندگی می کنند اما هیچ نشانه ای از مهر و محبت در آنها نیست، طلاق عاطفی یا طلاق خاموش به این حالت گفته می شود، در ادامه قصد داریم درباره نشانه های طلاق عاطفی با شما عزیزان صحبت کنیم، در ادامه حتما با ما همراه باشید.

 

 

طلاق عاطفی

 

نشانه های طلاق عاطفی چیست؟

در ادامه به بیان مهم ترین علائم طلاق عاطفی می پردازیم و مهم ترین نشانه های رایج بین زوجین را در اختیارتان قرار می دهیم.

 

1- دائما در حال انتقاد هستید

یکی از مهم ترین نشانه های طلاق عاطفی بین زوجین، انتقاد بیش از حد است، انگار که شما و طرف مقابلتان هیچ نقطه مشترکی با یکدیگر ندارید و دائما در حال انتقاد از یکدیگر هستید، انتقاد اگر کنترل نشود شدت می گیرد و ممکن است تنش های بسیاری را در زندگی مشترک ایجاد کند.
بحث و انتقاد از یکدیگر به معنای نداشتن تفاهم است و این موضوع در طلاق خاموش یا عاطفی شدت می گیرد به طوری که ممکن است هرگز روی خوشی از یکدیگر نبینید و انتقادات بر محیط زندگی شما غالب خواهد شد.

 

2- کاهش علاقه به روابط جنسی

نداشتن روابط جنسی یا کاهش تعداد دفعات آن یکی دیگر از نشانه های طلاق عاطفی است، روابط جنسی پلی میان طرفین است که احساسات و عواطف یکدیگر را درک کنند و بر میزان علاقه زوجین به یکدیگر بسیار تاثیر گذار است.
نبود روابط جنسی و کاهش آن به معنای از دست دادن عشق و علاقه است، اگر این موضوع بررسی نشود و برای رفع آن اقدامی نگردد، طلاق عاطفی بین طرفین ایجاد خواهد شد، در نتیجه برای پیشگیری از طلاق خاموس حتما به کیفیت و تعداد روابط جنسی خود توجه لازم را داشته باشید.

 

3- عدم صداقت در زندگی مشترک

زندگی مشترک یک جاده دو طرفه است، طرفین باید صداقت و اعتماد را در این راه به یکدیگر داشته باشند، اگر می بینید همسرتان به تازگی صداقت قبل را به شما ندارد و یا شما دیگر مانند گذشته به وی اعتماد ندارید، شاید وقت آن رسیده کمی درباره چنین نشانه هایی بیندیشید.
صداقت و اعتماد لازمه یک رابطه عاشقانه در زندگی مشترک است، در این باره با همسر خود صحبت کنید و از وی بخواهید تا علت عدم صداقت خود را بازگو کند، همچنین شما حرف های ناگفته خودتان را بگویید و نگذارید مشکلات بر زندگی زناشوییتان چیره شود.

 

4- به تنهایی سفر یا مهمانی می روید

به تنهایی سفر می روید؟ همسرتان دیگر در مهمانی و مجالس شما را یاری نمی کند؟ نبود همسرتان را در کنار خود احساس می کنید و از این بابت ناراحتید؟ درست حدس زدید! طلاق عاطفی در کمین شما است.
البته در برخی از موارد طرفین نیاز به خلوت و تنهایی دارند و از این رو شاید در برخی از مجالس یا سفرها همسر خود را همراهی نمی کنند، اما این موضوع زمانی مطرح می شود که در اغلب اوقات همراهی همسرتان در مهمانی و سفرها را از دست می دهید.

 

5- خیانت را تجربه کرده اید

خیانت یک زنگ خطر بزرگ برای روابط عاطفی است و به معنای سست شدن پایه های زندگی زناشویی در نظر گرفته می شود، خیانت کردن یا خیانت دیدن یکی از مهم ترین علائمی است که می گوید مشکلی بزرگ در رابطه بین شما و همسرتان وجود دارد.
به همین علت است در اکثر مواقع خیانت به نوعی از هم دریده شدن پرده حرمت در زندگی مشترک و پایانی برای آن در نظر گرفته می شود، کسانی که طلاق عاطفی را تجربه می کنند ممکن است خیانت را نیز تجربه کرده و یا در زمانی کوتاه تجربه کنند.

 

6- تغییرات احساسی

همان طور که اشاره شد طلاق عاطفی به معنای نبودن احساسات مانند گذشته است، عشق و اشتیاق کم رنگ شده و طرفین دیگر حاضر نیستند یکدیگر را دوست داشته باشند.
اگر دچار تغییرات احساسی شده اید و یا این تغییرات را در رفتارهای همسرتان مشاهده می کنید شاید بهتر است با همسرتان و یک مشاور خانواده درباره این موضوع صحبتی داشته باشید.
ممکن است این موضوع با رعایت نکاتی برطرف شده و آتش عشق مانند گذشته شعله ور شود، اما اگر توجهی به آن نکنید شدت پیدا کرده و مشکلات بسیار زیادی را در زندگی زناشویی شما ایجاد می کند.

 

راه چاره چیست؟

در وهله اول بهتر است با همسرتان درباره این موضوع صحبت کنید و سعی کنید تا برای مشکلات ایجاد شده به دنبال راه چاره ای باشید، در صورتی که راه حل اول نتایج مورد انتظارتان را نداشت حتما با یک روانشناس و مشاور خانواده مشکلات خود را در میان بگذارید و از همسرتان بخواهید در این راه شما را یاری کند.
قطعا با جلسات مشاوره طلاق عاطفی قابل کنترل خواهد بود و زندگی مشترک شما نیز مجددا رنگ و بوی عشق واقعی را به خود خواهد گرفت.

ما در این راه همراه شما عزیزان هستیم، همین حالا برای تعیین نوبت مشاوره اقدام کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x