آیا خودارضایی عوارض دارد؟ عوارض خودارضایی

آیا خودارضایی عوارض دارد؟ عوارض خودارضایی

خودارضایی به معنای تحریک جنسی توسط فرد است که در نهایت با ارضای جنسی یا ارگاسم به پایان می رسد، بسیاری از افراد به دلایل مختلفی ممکن است خودارضایی را تجربه کرده باشند، در ادامه درباره عوارض خودارضایی با شما صحبت می کنیم، با ما همراه باشید.

 

عوارض خودارضایی

عوارض خودارضایی چیست؟

حتما بارها و بارها از عوارض خودارضایی و مشکلاتی که ممکن است برای فرد ایجاد کند، شنیده اید، در ادامه قصد داریم درباره مهم ترین عوارض خودارضایی با شما صحبت کنیم، در ادامه حتما با ما همراه باشید.

اختلالات شدید در انزال

یکی از مهم ترین عوارض خودارضایی تاثیرات منفی است که بر روند انزال افراد می گذارد، خودارضایی در طولانی مدت ممکن است آسیب های نظیر اختلال در انزال و… را به همراه داشته باشد، خودارضایی بشدت اعتیاد آور است و فرد مبتلا ممکن است مشکلات بسیاری را تجربه کند.
اختلال در انزال بیشتر در مردان شایع است و منجر به بروز مشکلات بسیاری در روابط زناشویی آنها خواهد شد، در خانم ها نیز ممکن است این مشکل ایجاد شود، به طور کلی خودارضایی روند انزال یا ارگاسم در روابط جنسی را مختل می کند و فرد از نظر جسمی و روانی با مشکلات بسیاری رو به رو می شود.

اختلال نعوظ در مردان

از مهم ترین عوارض خودارضایی اختلال نعوظ است، مردان بسیاری با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و مشکلات بسیار زیادی در روابط جنسی خود را تجربه می کنند.
اختلال نعوظ مشکلی است که اگر در صدد برطرف نمودن آن نباشید محدودیت های بیشتری را در روابط جنسی شما ایجاد خواهد کرد و این موضوع سبب نارضایتی شما و شریک جنسیتان خواهد شد.
به همین علت باید هر چه سریعتر برای درمان خودارضایی خود به دنبال راه چاره باشید و روش های موثر را برای ترک خودارضایی در پیش بگیرید.

افسردگی و احساس گناه

یکی دیگر از عوارض خودارضایی افسردگی و احساس گناه بعد از انجام آن است، تجربه ارگاسم باید با شریک جنسی بوده تا مشکلات روحی در پی نداشته باشد.
نداشتن شریک جنسی و عدم دریافت مهر و محبت بعد از رابطه جنسی موجباتی برای افسردگی و مشکلات روحی را به همراه خواهد داشت، همچنین احساس گناه و شرمساری بعد از خودارضایی عوارضی شایع است که در مردان و زنان ایجاد خواهد شد.
احساس گناه بعد از خودارضایی و افسردگی اگر کنترل نشود و خودارضایی ادامه پیدا کند، مشکلات روحی و روانی بسیاری برای فرد در پی خواهد داشت.

اعتیاد شدید به خودارضایی

فردی که خودارضایی را تجربه می کند، غالبا نیاز به تکرار مجدد و در نهایت اعتیاد را تجربه خواهد کرد، اعتیاد به خودارضایی سبب می شود تا فرد بارها و بارها خودارضایی کند و مشکلات جسمی و روحی بسیاری را برای خود رقم بزند.
در نتیجه اعتیاد فرد با تصورات ذهنی خود ارگاسم را تجربه می کند و در روابط جنسی واقعی با مشکلاتی نظیر به ارگاسم نرسیدن رو به رو می شود، اعتیاد به خودارضایی مشکلی بسیاری جدی است و باید هر چه سریعتر در صدد ترک آن باشید تا از عوارض بیشمار آن دور بمانید.

خودارضایی را چگونه درمان کنیم؟

خودارضایی باید درمان شود در غیر این صورت مشکلات بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت، اما چگونه خودارضایی را درمان کنیم؟
روش های بسیاری برای درمان خودارضایی وجود دارد، در گام اول از تماشای فیلم هایی که موجب تحریک جنسی می شود، دوری کنید، شما باید به هر روشی از انجام خودارضایی دور شوید.
در صورتی که فکر خودارضایی به سرتان خطور کرد فکرتان را مشغول موضوع دیگری کنید، تفریحات سالم داشته باشید.
ورزش را در برنامه روزانه داشته باشید تا انرژیتان تخلیه شود، در طی مقاله های آتی حتما درباره روش های ترک خودارضایی مطالب بیشتری را در اختیار شما قرار می دهیم.
در صورتی که روش های ذکر شده نتیجه مثبتی در پی نداشت، از یک مشاور و روانشناس کمک بگیرید.
این موضوع نباید باعث خجالت شما شود بسیاری از افراد درگیر هستند و تجربه هایی مشابه شما را دارند، این مسئله را با یک روانشناس در میان بگذارید و از وی کمک بخواهید.
روش های موثری در جلسات روانشناسی مطرح می شود و خودارضایی به طور کامل ترک خواهد شد.

ما در این راه همراه شما عزیزان هستیم، همین حالا برای دریافت نوبت مشاوره اقدام کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x